miercuri, 3 februarie 2010

Mario Garcia: cinci sfaturi pentru jurnaliştii români

Cunoscutul consultant media american Mario Garcia susţine azi la Bucureşti o prezentare dedicată viitorului presei în contexul crizei economice şi a "tabletizării", apariţia unor platforme e-reader sau tablet PC gen iPad,
care provoacă la o regândire a structurării informaţiei şi a relaţiei
ziarelor cu publicul.
În ultima postare pe blogul său _beyond> , Mario Garcia vorbeşte despre prezentarea sa de la Bucureşti -
"Supravieţuirea în timpul iPad-ului şi după" -, analizează situaţia
disperată a presei din ţara noastră în 2009 şi începutul lui 2010 şi oferă
câteva sfaturi jurnaliştilor români.
Sfaturi lui Mario
1. Continuaţi să scrieţi poveşti relevante: la asta vă pricepeţi cel mai
bine şi asta veţi face indiferent de platformă.
2. Faceţi-vă ziarele utile şi dorite: şi faceţi asta prin conţinutul pe care
îl transmiteţi.
3. Revizuiţi felul în care livraţi conţinutul în ziarele voastre (şi
online). Nu mai e nevoie ca ziarele de azi să aibă patru secţiuni şi, până
la urmă, ar fi mai bine să aibă mai puţine pagini şi mai puţine cărţi
ataşate ediţiilor de luni-vineri.
4. Conectaţi-vă cu cititorii voştri prin intermediul site-urilor de social
networking gen Facebook sau Twitter. Fiţi parte a comunităţii. Fiţi cât de
"locali" se poate.
5. Începeţi să gândiţi viitoare platforme şi să faceţi bani. Începeţi
procesul de "tabletizare" (structurare a informaţiei pe platforme tip tablet
PC, gen iPad - n.r.).
"Doctorul de ziare"
Mario Garcia, supranumit "doctorul de ziare", a regândit design-ul a peste
450 de publicatii din întreaga lume, printre care "The Wall Street Journal",
"The Miami Herald", "Die Zeit", "Handelsblatt" şi "The Philadelphia
Inquirer". Garcia a fost inclus de revista "People" printre cele mai
influente 100 de persoane de origine hispanică.

Niciun comentariu: