luni, 15 februarie 2010

Culoarea maşinii dezvăluie caracterul şoferului

Nuanţa caroseriei este unul din principalele criterii de alegere a autoturismului - Culoarea maşinii dezvăluie caracterul şoferului
Alb şi negru sunt primele două nuanţe în topul preferinţelor europenilor şi americanilor. Albul arată un şofer extrovertit, negrul dezvăluie un şofer serios şi sobru. Nuanţa caroseriei oferă indicii despre personalitatea şoferului şi comportamentul la volan. Roşu este pentru joviali, galben este pentru imaturi şi negru este pentru stabili, conform interpretărilor date de specialişti pe baza alegerilor cromatice pe care le facem. Un studiu al Şcolii de psihologie din cadrul Universităţii Carlos III din Madrid spune că nuanţa caroseriei maşinii dezvăluie de fapt personalitatea şoferului şi comportamentul acestuia la volan. Specialiştii au ajuns la concluzia că alegerea unei maşini de o anumită culoare are conotaţii psihologice la fel de importante cum are şi alegerea culorii vestimentaţiei sau a decoraţiunilor pentru camera personală. Teoria culorilor, folosită în multe alte domenii, cum ar fi marketingul sau moda, se aplică la fel de bine şi în domeniul auto pentru că trezeşte anumite stări emoţionale şi este unul dintre principalele criterii pe care ne bazăm atunci când alegem o maşină.
Istericii aleg verde, gentilii aleg roz
Astfel, galbenul, deşi este asociat cu o personalitate imatură, exprimă tinereţe, romantism, plăcere şi poftă de viaţă. Negrul, albastrul şi argintiul denotă seriozitate şi sobrietate, explicându-se astfel de ce sunt nuanţele folosite pentru flota auto de către companii şi majoritatea instituţiilor. În plus, maşinile albastre sunt alese de persoanele cu înclinaţii spre analize psihologice şi reprezintă un şofer foarte atent, în timp ce maşinile gri sunt conduse se persoane calme şi dedicate muncii. Culoarea verde la maşini este preferată de cei care au tendinţe de isterie, în timp ce maşinile roşii denotă o personalitate plină de vervă, energie în gândire şi condus, rapiditatea şi diversitatea manevrelor efectuate în trafic. Conform studiului, deşi sunt puţine, maşinile roz sunt conduse de şoferi gentili şi afectuoşi, iar cele de culoare albă sunt pentru extrovertiţi, însă arată un şofer indecis, care nu ştie ce altă nuanţă îl reprezintă. Specialiştii spun că teoria culorilor stă la baza strategiilor de marketing ale celor mai multe companii. De exemplu, verde şi maro, culori ale naturii, sunt alese de cele mai multe branduri care au maşini de teren sau special pentru off-road
Totodată, combinarea unor nuanţe poate naşte alte interpretări psihologice. Specialiştii iberici spun că nuanţele de roşu, galben şi verde, albastru asociate jocului şi distracţiei au fost folosite în trecut la lansarea unor modele noi, cum ar fi Renault Twigo sau Kia Picanto. Alb împreună cu albastru este opţiunea celor care vând maşini hibrid sau care folosesc combustibil alternativ, iar culorile perlate şi sidefate sunt preferate pentru expoziţii şi saloane auto.
Alb şi negru, cele mai căutate culori
Conform statisticilor albul este prima opţiune de culoare a şoferilor atunci când îşi aleg o maşină nouă, pentru a doua oară consecutiv. Locul secund este ocupat de culoarea neagră, aceste opţiuni fiind observate la europeni şi americani. Acum câţiva ani a fost demarat un proiect de cercetare prin care să se găsească legătura dintre culoarea maşinii şi numărul de acidente. Singura conexiune pe care au facut-o experţii a fost în privinţa vizibilităţii autoturismului în trafic . Culorile calde: roşu, galben sau alb, sunt mai vizibile, iar negru sau albastru sunt mai puţin vizibile, aşa că primele sunt mai sigure. În ceea ce priveşte recuperarea daunei de la asiguratori, culoarea maşinii influenţează modul de rezolvare a problemei doar prin faptul că alegerea unei culori mai neobişnuite va fi mai costisitoare.
Cum păstrezi culoarea maşinii?
Culorile metalice îşi pierd strălucirea mai repede decât cele normale, însă acestea sunt mai greu de întreţinut pentru că orice zgârietură este vizibilă şi greu de retuşat. Menţinerea culorii maşinii este influenţată de praf, soare, insecte şi păsări. Autotursimul trebuie spălat regulat cu săpun special pentru caroserie, care să nu atace stratul protector al vopselei. Regulat, se recomandă un luciu special ai cărui compuşi intră în textura vopselei şi o protejează mai bine.

Niciun comentariu: