vineri, 26 iunie 2009

Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala


S-a aprobat procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala

- Conform prevederilor comunicate de Directia Generala a Finantelor Publice
certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice va trebui sa fie
structurat pe trei sectiuni.
Sectiunea A cuprinde obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa
sau alte venituri bugetare si obligatii fiscale accesorii.
"Prin obligatii de plata restante se înteleg toate obligatiile exigibile neachitate
pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala. Ne referin aici la cele
existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita si
luna de referinta", ne-a explicat Maria Taran, purtator de cuvânt al DGFPJ Iasi.
Aceasta a adaugat ca certificatele de atestare fiscala pentru persoanele juridice
eliberate în primele 5 zile lucratoare ale lunii mentioneaza creantele fiscale
exigibile existente în sold la sfârsitul lunii anterioare lunii de referinta si
neachitate pâna la data eliberarii documentului.
Sectiunea B va cuprinde patru seturi de mentiuni.
"Printre acestea se afla actul prin care s-au acordat înlesniri la plata, dupa caz,
precum si cuantumul sumelor care fac obiectul acestora. De asemenea, trebuie
mentionat planul de organizare judiciara aprobat de judecatorul sindic, precum si
cuantumul obligatiilor cu termene de plata viitoare stabilite prin acest plan de
organizare judiciara", ne-a declarat Maria Taran.
Tot în acesata sectiune se va regasi cererea de restituire si/sau compensare, în
curs de solutionare, si sumele ce fac obiectul acestora. "Foarte important este
decontul de TVA cu sume negative si optiune de ramburasre, cu sumele aferente", a
continuat reprezentantul Fiscului iesean.
În sectiunea C se va mentiona diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la
sectiunea A si sumele declarate la sectiunea B, cât si totatul obligatiilor bugetare
de plata la 12 luni.
"Informatiile din sectiunea C se vor completa doar daca solicitantul certificatului
de atestare fiscala mentioneaza expres acest lucru în cererea sa. Nu se înscriu în
certificat sumele reprezentând creantele stabilite prin acte administrative fiscale
a caror executare este suspendata în conditiile articolelor 14-15 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, precum si sumele reprezentând amenzi
contraventionale", a precizat Maria Taran.
Certificatul de atestare fiscala se utilizeaza si în cazul entitatilor fara
personalitate juridica prevazute la articolul 72, aliniatul 1, litera a, din Codul
de Procedura Fiscala.

Niciun comentariu: